14D. Unde reparam aparatura Canon ?
By adminÎn urmă cu circa o lună de zile, deși credeam că nu mi se va întâmpla niciodată, am pățit necazul de a mi se defecta un obiectiv, ieșit din garanție.
Deși l-am folosit putin si în condiții normale, la un moment dat nu a mai vrut să funcționeze sistemul de diafragmă. Imi dădea o eroare de genul “Err 01 Communications between the camera and lens is faulty. Clean the lens contacts”…
Cand am văzut eroarea, mi-am zis că poate sunt murdare contactele, deși am foarte mare grijă in ceea ce privește starea de curățenie a echipamentului foto. Am sters contactele cu putin alcool izopropilic, 2-3 picături pe betigașe de sters urechea și culmea când pornit aparatul eroarea nu a mai apărut. Bucuria a fost insă de scurtă durată, fiindcă după vreo 10 cadre eroarea a apărut din nou.
Mi-am dat seama că ceva nu este in regulă cu obiectivul și documentându-mă am văzut că treaba era mai serioasă decât credeam eu. Fiind un obiectiv destul de scump si care a functionat ireproșabil din punct de vedere optic m-am hotărât să-l repar într-un fel. Bineînțeles că primul gând mi-a fost la „Cris Professional Service” din București.
Consultându-mă cu niște prieteni posesori de Canon, am primit și sfaturi de a nu apela la acest Service din mai multe motive, sugerându-mi să-l trimit in Germania sau în Anglia. Nu era o problemă să fac asta, dar m-am gândit totuși „să mă risc” și să-l trimit la București prin FanCourier, cu care aceștia au un protocol de colaborare. Pe moment am considerat că este bine să dau o șansă unei firme românești si primul impuls s-a confirmat a fi cel corect, cel puțin pentru mine !
Bineînțeles că locuind în Giurgiu puteam să mă duc la București, personal, dar am preferat, pentru comoditate, varianta trimiterii prin curier, acesta fiind încă un credit acordat corectitudinii la care speram de la această firmă.
Ieri am primit un telefon de la o persoană de la Service care mi-a spus despre ceea ce este vorba, de fapt mi-a confirmat ca de vina este subansamblul cu diafragma, m-a intrebat daca sunt de acord sa fie inlocuit si bineinteles care este pretul total. Cu alte cuvinte am fost informat despre toate aspectele.
Contrar unor păreri despre acest Service găsite pe diferite forumuri, personalul de la Cris Professional Service a fost foarte corect cu mine. Cu alte cuvinte…„nu m-au făcut” !
În aceste vremuri când toată lumea caută să câștige bani cu orice preț, acest gest face dovada unei seriozități de care aceștia au dat dovadă !
Am primit astăzi obiectivul si nu pot sa spun decât că totul este ca nou cu o funcționare ireproșabilă, ceea ce m-a făcut să mă felicit pentru alegerea făcută.
Am primit obiectivul, atent ambalat, garanția pe lucrare de 90 de zile cu bonul fiscal si bineinteles subansamblul schimbat. M-am bucurat ca am primit acest subansamblu (de altfel un lucru normal), mai ales ca mai țin gratuit cursuri foto si poate fi folosit în explicarea funcționării diafragmei într-un obiectiv digital.
Prin acest articol nu am făcut musai o reclama acestui Service autorizat (fiindcă nu am fost plătit pentru așa ceva iar reparația am achitat-o până la ultimul leu) desi la urma urmei nu ma opreste nimeni sa fac reclama gratuita unei anumite firme, ci doresc în primul rând să ajut utilizatorii Canon care au ajuns la un moment dat într-un impas în ceea ce privește funcționalitatea echipamentului.
============================================================
Incepand din data de 2 februarie 2013, am realizat o emisiune TV la un post local de televiziune, intitulata “Fotomagica”. Aceasta a fost difuzata in fiecare zi de miercuri, incepand cu ora 20. Cele 12 emisiuni pot fi vizualizate pe youtube:
Pagini din istoria fotografiei – https://www.youtube.com/watch?v=NZ1t_wMiAWY&t=20s
Expunerea in fotografie – https://www.youtube.com/watch?v=rSl1prruy-Y&t=348s
Fotografia de portret – https://www.youtube.com/watch?v=Ri2EO-gcPTI&t=6s
Metode prin care putem scoate in evidenta subiectul intr-o fotografie – https://www.youtube.com/watch?v=R2AbkyMDY2I&t=56s
Spatialitatea in fotografie. Numarul si proportia de aur. Balansul de alb. Managementul de culoare – https://www.youtube.com/watch?v=uEMU-d7gY1I&t=39s
Introducere in compozitia fotografica – https://www.youtube.com/watch?v=v_olO6r3N6I&t=66s
Obiectivele și accesoriile folosite in fotografie – https://www.youtube.com/watch?v=_72-XFBihbE&t=47s
Genuri fotografice – https://www.youtube.com/watch?v=hhQ33eHdtP4&t=69s
Contrastul in fotografie. Incadrari si unghiuri folosite frecvent in fotografie – https://www.youtube.com/watch?v=w9WNNjbzS8M&t=47s
Introducere in sistemul foto digital – https://www.youtube.com/watch?v=yGEchAwWRd4
Discutii libere despre fotografie – https://www.youtube.com/watch?v=unjxEBsapAE&t=50s
Implicatiile juridice in fotografie – https://www.youtube.com/watch?v=tbDKlFXHCpE&t=142s
7th January 2013 at 12:39 pm
Este in mod evident un articol publicitate.
7th January 2013 at 12:58 pm
Sper sa foloseasca si la altii ! Nu este o publicitate platita, ci am aratat ca am fost multumit de un serviciu oferit de aceasta firma !
29th March 2013 at 8:24 pm
Buna ziua,
In primul rand vreau sa va felicit pentru acest blog atat de bogat in informatii, atat de scumpe in alta parte. Ma bucur enorm ca l-am descoperit, ca am descoperit si emisiunile inregistrate! Speram sa se rezolve problema cu angajatii si sa continuati 🙂
Si acum, on-topic:
Vin si eu cu laude si multumiri sincere la adresa celor de la Cris Service si va spun si de ce. Am avut un Canon S1 IS, cumparat din Budapesta in anul 2006. L-am folosit foarte mult (si-a facut datoria) si intr-o buna zi din 2010 nu a mai functionat (era totul negru, se auzea ca declanseaza dar erau imagini negre..) (banuiesc ca am facut o mare greseala, l-am folosit cam o ora in Muzeul Fluturilor din Viena, unde erau 56 de grade si am intrat de afara, de la vreo 10 grade :-((( si probabil asta i-a adus sfarsitul.
L-am dus la noi la un centru Foto (sunt dintr-un mic oras din centrul tarii) si acolo mi-au spus ca nu au ce sa-i faca.
Cautand pe Internet am dat peste acest Service autorizat Canon si am zis ca oricum nu am nimic de pierdut, l-am trimis la dansii (nu mai avea garantie, normal, avea 4 ani).
Foarte mare si placuta mi-a fost surpriza ca dupa vreo luna (cam asa) sa primesc un colet in care am gasit un Canon SX 100 IS, nou-nout, cu garantie si cu explicatiile de rigoare: deoarece piesa defecta din vechiul meu aparat nu se mai fabrica firma Canon va ofera acest nou aparat. Va dati seama ce tare m-am bucurat ! Il folosesc si in ziua de azi si i-am cumparat si un frate (Canon 1100D.
De aceea, ma alatur si eu d-nului Alexandru, si apreciez din toata inima firma Cris Professional Service si ii recomand ori de cate ori am ocazia.
29th March 2013 at 10:47 pm
Magazinele si unitatile de service mari deja lucreaza la alt nivel fata de restul, cu care am fost obisnuiti. De aceea ni se pare ceva extraordinar cand cineva isi face treaba corect sau mai primim un bonus. Si eu m-am bucurat foarte mult cand am scapat relativ ieftin si cu treaba bine facuta. Chiar daca cineva a zis in primul comentariu ca este in “mod evident un articol de publicitate” pot sa spun ca DA, este un articol de publicitate si nimeni nu imi poate interzice sa fac acest lucru, chiar daca il fac gratuit…
Este bine sa stim ca exista si la noi profesionisti la care putem sa apelam atunci cand avem nevoie !
26th June 2013 at 12:39 pm
Baietii de la Cris nu numai ca sunt ultraprofesionisti dar mai sunt si OAMENI!!! Oameni care ajuta cu un sfat alti oameni. Sa va zic eu ceva: cei care se plang de acest service sunt cei care dau o suma X pe un aparat cu care nu fac nimic decat poze in cada sub apa si apoi constata ca nu mai au bani nici de o vafa si aia calda. Evident sa nu ii uitam pe asa zisii profesionisti care asa cum bine a spus autorul, trag in M si nu editeaza poza Jpeg ca e mai frumoasa asa cum o scoate aparatul.
Bravo autorule, felicitari!!! Tine-o tot asa.
15th November 2013 at 7:59 am
or fi ei profesionisti dar la modul aroganta si pacalire clienti sunt si mai profi
15th November 2013 at 8:13 am
Cu siguranta, ca in orice domeniu, pot aparea si rateuri generatoare de nemultumiri ! Problema este ca aceasta rata a nemultumirilor sa fie cat mai redusa…
17th April 2014 at 11:22 pm
Buna ziua, as avea si eu o intrebare. Am un obiectiv Canon 18-55 USM si mi sa defectat diafragma, cat m-ar costa reparatia?
18th April 2014 at 7:51 am
Nu am de unde sa stiu ca nu ma ocup cu reparatii… Cel mai bine intrati la ei pe site si le dati un email si cu siguranta va vor raspunde !
26th June 2014 at 1:38 am
Multumesc adminu-lui pt.blogul creat…SUPER! dar CRIS… mai ca “nu mi-a dat o palma” prin telefon cand le-am spus de 450RON PT PROBLEMA DIAFRAGMEI! ESTE 620RON! am avut un Canon 24-105mm F4 L IS USM cu problema diafragmei!!! Am reparat-o singur!si afost numai DIAPHRAGM APERTURE FLEX-ul care a costat 60RON!!!Am testat la 24 si la 105 “!colturile”=>perfect!
9th January 2015 at 4:54 pm
Cei de la CRIS … sunt niste escroci ordinari. Practica niste preturi aberante.
Am fost de doua ori la ei si mi-au lasat aceeasi impresie. Nu pun la socoteala aroganta, tonul si “amabilitatea”, gen institutie publica.
Prima data m-am dus cu un Canon PowerShot S3 IS, cu probleme la obiectiv. Mi-au cerut 800 RON pentru reparatie.
Aparatul nu mai e disponibil pe piata, dar pe okazii il iei cu preturi intre 300-400 RON. Si ma gandesc ca nu ti-l dau gata stricat.
A doua oara a fost si mai revoltator. Reparatie pentru o imprimanta de poze cu ceva probleme mecanice la sistemul de tragere a hartiei. Pretul reparatiei la CRIS – 800 de RON.
Aceasi imprimanta se vinde noua la 300-350 RON. Varianta mai noua, ce include si Wi-Fi, e 400-450 RON.
In concluzie, se pare ca meseriasii lui peste/CANON nici nu se scoala din pat pentru mai putin de 800 RON.
26th March 2015 at 7:55 am
@PytFer : am si eu aceeasi problema cu un 24-105 L . Chiar azi vroiam sa merg la Cris , dar dupa ce am citit aici , mi-e teama. Ma gandesc ca tot de diafragma o sa-mi spuna, desi poate e doar flex-ul. Crezi ca ai putea sa ma ajuti si pe mine cu schimbarea componentei, evident contracost ?
Multumesc mult,
26th March 2015 at 8:46 am
Nu ma ocup cu reparatii…
Articolul este facut doar ca sa stim ce facem daca se strica ceva !!!
Daca este blocul de diafragma, se schimba. Pe mine m-a costat 500 lei tot pentru un 24-105. Eu am trimis obiectivul prin curier si tot prin curier am achitat cand l-am primit reparat.
Asa ca faceti un drum la ei !
18th May 2015 at 7:50 am
foarte profesionisiti, am trimis camera foto prin curier, pt curatare senzor si oglinda si in 2 zile am primit-o. recomand.
21st May 2015 at 10:08 am
Azi am trimis si eu un Canon 70-200 la ei, cu probleme de focalizare. O sã revin cu update. Apropo, probleme sunt si la case mai mari, aceeasta este al treila obiectiv Canon, care s-a stricat la mine. Primul un 50mm 1.8, cam dupã un an de folosire, al doilea un 18-200 la 3 ani de folosire, iar acuma a crãpat si 70-200L de care toate lumea se laudã cã e construit ca sã dureze.
1st June 2015 at 4:18 pm
Înca nici un rãspuns de la ei. Am sunat de douã ori si au zis cã cel putin 10 zile pânã la constatarea problemei. Cred cã sunt multe aparate Canon la service 🙂
2nd June 2015 at 10:19 am
buna ziua..am un canon eos 450d si mi a aparut pe ecran err 99…in principiu nu mai declanseaza…i s a mai intamplat cuiva?…ce defectiune poate avea?
3rd June 2015 at 10:04 am
Incercati sa le dati un mail celor de la Criss si va vor raspunde cu siguranta si probabil va trebui sa-l trmiteti acolo.
Puteti incerca si singur https://www.youtube.com/watch?v=sqClpxZU2eI si mai sunt si alte clipuri in acest sens !
3rd June 2015 at 10:06 am
Gasiti totul aici: https://www.google.ro/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#newwindow=1&q=canon+error+99+450d
10th June 2015 at 4:16 pm
Deci la 21.mai am trimis un canon 70-200L f4 cu probleme de focalizare la ei. Dupa 10 -zile am primit un telefon. Am aflat costul de reparare si a trebuit sa confirm daca vreau sau nu sa fie reparat. Azi 10.iunie am primit obiectivul reparat. Garantia pentru reparare si piesa de schimb 90 zile. Au trimis inclusiv piesa veche.
Costul total:
18 lei pentru curier (trimitere)
320 lei piesa de schimb : (sistemul de focalizare USM);
330 lei manopera;
50 lei pentru fun curier (primire colet+trimiere ramburs)
Total: 718 lei
(Pretul unui obiectiv nou 70-200L f4: 2700 lei)
Pãrerea mea: manopera cam scumpã;
Taxele pentru Fun curier iarãsi cam scumpe;
Bãietii de la Cris au fãcut treaba, obiectivul merge ca si unul nou, cã e scump sau nu e relativ.
Decideti voi dacã articolul de mai sus e reclamã sau nu 🙂
13th February 2016 at 1:47 pm
Fratilor eu nu spun ca nu sunt buni, dar sunt foarte scumpi. Reparatia mufei de descarcare a fotografiilor dintr-un body canon 5d mark II = 1500 RON ? Sa-mi fie cu iertare dar il duc la Budapesta este mult mai ieftin.
22nd February 2016 at 11:06 am
Cand ajungi de trei ori in cinci ani la Criss Pro… Service cu aceiasi problema si nimeni nu vrea sa recunoasca nimic este cam nasol … dupa o saptamana de discutii cu cei de la Canon pentru o reducere la piese cred ca va lua drumul spre alte zari … 🙁 Lens error si nu mai face focus, lens error si toate fotografiile ies albe … si ultima : lens error si obiectivul nu se mai retrage 🙂
19th October 2016 at 7:25 pm
Buna seara.
Dupa cele citite de mai sus m-am gandit sa imi las si eu parerea pe acest forum.
Pe data de 12 octombrie 2016 am lasat aparatul cu probleme, un 5D mark III eroare 20, post garantie, inlocuire shutter. Reparatia a costat 1.050 ron, totul a decurs fara probleme, pe data de 18 octombrie 2016 am fost sunat iar astazi am fost sa il ridic. Referitor la cei de mai sus care comenteaza pretul ridicat nu am altceva sa le zic decat faptul ca ” Am Mercedes dar nu am bani sa platesc placutele de frana” dar cum de altfel obisnuiesc sa mai vand si eu cate ceva pe olx mereu dau de persoane ce parca asteapta sa cumpere pe moca sau mai rau, sa le ofer eu bani. Cu alte cuvinte, foarte multumit de pret, de timpul in care s-a efectuat reparatia. Pentru un aparat de 11.500 ron, 1.050 ron nu mi s-a parut mult in special pentru schimbarea de shutter.
Mi-a fost adus la cunostiinta faptul ca, in cazul in care nu sunt piesele pe stock sunt mari sanse ca reparatia sa intarzie ceea ce mi s-a parut foarte profesional.
Recomand cu incredere Criss Professional. Am observat ca sunt persoane care prefera sa trimita in afara tarii crezand ca este mai ieftin dar aceste persone probabil nu isi dau seama ca, garantia noilor piese schimbate se da doar pe teritoriul tarii in care este facuta reparatia si nu, nu este mai ieftin.
Pe viitor, la fiecare reparatie, sper sa nu fie prea curand, voi incerca sa ofer cat mai multe informatii dar pentru aceasta “operatie” pot spune ca sunt un client satisfacut.
Sper ca am putut fi de ajutor. O seara buna !
23rd October 2016 at 6:42 pm
Si eu am fost multumit de ei…
15th November 2016 at 5:13 pm
Buna ziua,din pacate trebuie sa sustin parerile NEGATIVE despre Criss service. Am sunat azi la Criss servie unde a raspuns in angajat. I-am expus problema ( fire de praf cand ma uit pe vizor ). Raspunsul de toata jena …..Canon 40 d nu mai face parte din grila tehnica a canon si nu mai reparam….Am spus ca nu este nimic de reparat ci numai de curatat senzorul de praf. Acelasi raspuns,din pacate.Totala dezamagire:interlocutorul de la capatul firului un ROBOT uman. Daca acesta este laudatul service criss mai bine lipsa.
22nd April 2017 at 9:13 pm
Buna seara!
Am achizitionat de la F64 un Canon 760 d .E in garantie In incercarea de a curata oglinda, prisma ..cred ca, fie am mazgalit-o mai tare , fie am zgariat prisma, oglinda e ok…Ma puteti ajuta, va rog ?( mi s-a parut ca uitandu-ma prin vizor vad un fir de praf, aparatul e relativ nou, cumparat in decembrie…am suflat cu pompita , apoi am folosit un betisor din trusa de curatire cu un pic de solutie tot din trusa)……dar….nu e ok…Va multumesc!
24th April 2017 at 2:07 pm
Nu afecteaza cu nimic imaginea, deoarece firul de praf este in zona prismei. Pe interior in dreptul prismei exista o mica parghie care se trage si asa se ajunge la acea placuta de focalizare (pe care nu trebuie sa o atingeti cu degetul sub nicio forma!) care iese. Incercati sa suflati acolo cu o pompita de aer si 99% praful va disparea. Daca si-a mutat doar locul, insistati !
Aici
https://www.youtube.com/watch?v=qhnBVWF-4pM
arata cum se face la un MarkII si va puteti inspira ca este acelasi sistem.
23rd July 2017 at 8:48 pm
Tipul de la receptie a fost arogant cu mine si lipsit de amabilitate.
Preturi:
Conector card memorie – 400 RON
Buton declansator – 400 RON
In plus, dupa reparatie, am constatat lipsa a doua suruburi pe fundul aparatului – nu mi-a trecut prin cap sa verific prezenta tuturor suruburilor cand am ridicat aparatul.
Parerea v-o faceti singuri.
17th August 2017 at 3:12 pm
foarte scump service-ul la ei.Ei profita si zic ca sunt singurul service canon din tara. Nu se poate un service la o banala piesa sa coste mai mult ca un acelasi canon cumparat de pe olx. jenant!